Sobre el escudo del Elche

Busca y comparte aqui tu material del ElcheCF: fotos históricas o de desplazamientos, videos de los goles, himnos olvidados.... Todo material que se te ocurra tiene cabida. Y recuerda, para que tú encuentres algo, alguien lo habrá compartido primero.
Avatar de Usuario
Manel
Jugador legendario
Jugador legendario
Mensajes: 16564
Registrado: Lun Abr 18, 2005 9:56 pm
Ubicación: Pla de Sant Josep. ELX IS NOT ALACANT. Baix Vinalopó i prou.

Mensaje por Manel »

Paquito, el tema és: Qui seria el possible daltònic, Cristòbal Sanz o Pere Ibarra? Perquè igual va ser Pere Ibarra el que va recuperar els colors originals i el daltònic era Cristòbal Sanz que al s. XVII en la seua història d'Elx presenta l'escut amb el verd i el roig. Estaria bé que estudiosos de l'heràldica estudien el tema de l'escut d'Elx, perquè és una rara avis en la matèria.

En heràldica signifiquen:

El verd: Creixement i esperança.

El blau: Sinceritat i pietat

El roig: Valor i coratge.
Última edición por Manel el Vie Nov 21, 2008 5:20 pm, editado 1 vez en total.
Imagen
Maredéu de les Bombes

-----------------------------
http://altzavaresnord.blogspot.com/
ALTZAVARES NORD-ELX

paquito bonet

Mensaje por paquito bonet »

estaria bien , si conoces a algun estudioso deberias comentarselo

Avatar de Usuario
Manel
Jugador legendario
Jugador legendario
Mensajes: 16564
Registrado: Lun Abr 18, 2005 9:56 pm
Ubicación: Pla de Sant Josep. ELX IS NOT ALACANT. Baix Vinalopó i prou.

Mensaje por Manel »

Vius no en conec cap, i menys a Elx. :lol:
Imagen
Maredéu de les Bombes

-----------------------------
http://altzavaresnord.blogspot.com/
ALTZAVARES NORD-ELX

Avatar de Usuario
SixtoGol
Campeón Supercopa España
Campeón Supercopa España
Mensajes: 1851
Registrado: Jue Jul 27, 2006 9:21 am

Mensaje por SixtoGol »

Manel escribió:Vius no en conec cap, i menys a Elx. :lol:
:lol: :lol: molt bó :homenaje: , home, algú estudios habrá en la Universitat :lol: :lol:

Avatar de Usuario
Manel
Jugador legendario
Jugador legendario
Mensajes: 16564
Registrado: Lun Abr 18, 2005 9:56 pm
Ubicación: Pla de Sant Josep. ELX IS NOT ALACANT. Baix Vinalopó i prou.

Mensaje por Manel »

SixtoGol escribió:
Manel escribió:Vius no en conec cap, i menys a Elx. :lol:
:lol: :lol: molt bó :homenaje: , home, algú estudios habrá en la Universitat :lol: :lol:
A la UA no tinc ni idea. De tota manera el dijous me'n vaig a Barcelona, si tinc temps em deixaré caure per la Biblioteca de Catalunya, que si no recorde malament té una part bastant gran dedicada a l'heràldica.
Imagen
Maredéu de les Bombes

-----------------------------
http://altzavaresnord.blogspot.com/
ALTZAVARES NORD-ELX

Avatar de Usuario
Feliu
Campeón UEFA
Campeón UEFA
Mensajes: 2362
Registrado: Jue Ago 13, 2009 3:28 pm
Ubicación: ELX, PARADÍS VALENCIÀ

Re:

Mensaje por Feliu »

Manel escribió:
SixtoGol escribió:
Manel escribió:Vius no en conec cap, i menys a Elx. :lol:
:lol: :lol: molt bó :homenaje: , home, algú estudios habrá en la Universitat :lol: :lol:
A la UA no tinc ni idea. De tota manera el dijous me'n vaig a Barcelona, si tinc temps em deixaré caure per la Biblioteca de Catalunya, que si no recorde malament té una part bastant gran dedicada a l'heràldica.
Alguna novetat tres anys després? :lol:
Imagen

Avatar de Usuario
Gotelín
Campeón Liga de Campeones
Campeón Liga de Campeones
Mensajes: 3577
Registrado: Vie Nov 28, 2008 5:29 pm

Re: Sobre el escudo del Elche

Mensaje por Gotelín »

I tres añys més després?
un pagaré conformado de una entidad bancaria de reconocido prestigio que en sí mismo tiene liquidez para considerarse un certificado positivo con vencimiento contra el inaplazable,certificado por hacienda como verificado que está conformado...bla bla

Avatar de Usuario
Feliu
Campeón UEFA
Campeón UEFA
Mensajes: 2362
Registrado: Jue Ago 13, 2009 3:28 pm
Ubicación: ELX, PARADÍS VALENCIÀ

Re: Sobre el escudo del Elche

Mensaje por Feliu »

El tema del hórreo és acollonant, com és possible que això haja arribat a l'escut de l'Elx? I per què?

Existeix una fotografia de l'any 1926 que jo tinc titulada al meu arxiu com "Madrinas del Elche Foot-ball Club". En eixa foto, surten posant un grup de dones que sostenen una bandera. La bandera té bordat l'escut de l'Elx. I clar, d'això quasi ningú en sap res perquè la història dels inicis de l'Elx està poc documentada i més manipulada a internet, però tinc entès que l'escut actual (forma, concepte) va ser creat o dissenyat en aquest mateix any, 1926 (Abans jugaven simplement amb el de la ciutat cosit a les camises). Per tant, podem dir que el d'aquesta foto és el primer escut de l'Elx que tenim documentat, i que potser va ser creat per aquestes dones?

Bé, i com és l'escut que veiem a la foto? Doncs només una simple adaptació de l'escut de la ciutat, però substituint la forma ovalada per la peculiar forma actual. Això vol dir que els elements no varien. A la part inferior trobem l'altar daurat (no es veu clar si amb SAL AVG o no), però mai un hórreo. Temps després, no sabria dir quan, l'altar va desaparèixer en favor de les quatre barres (tant en forma de rombe o d'escut), i amb corona. I així va continuar crec que fins als voltants dels anys vuitanta quan algú va ficar la pota eliminant les quatre barres per un hórreo que encara ahui ningú pot entendre, però que és molt paregut a la forma de l'altar o ara.

Què més veiem en aquest primer escut? A la part mitjana, la porta emmurallada dibuixada com històricament veiem als escuts de la ciutat: gran porta enmig, flanquejada per dos torres. I no com ara. I a la part superior, el nom del club, Elche, la F de football, la C de club, i la matrona romana amb una palma daurada. La matrona està dibuixada amb diferents tonalitat i colors, diferent a com és ara, que més bé sembla una figureta de pedra. I que a més a més sembla dur una ploma i un llibre! Totalment transformat del significat original.

Madrinas del Elche Foot-ball Club

Potser un poc de revisió històrica en aquest sentit no vindria malament per quan facen un pròxim redisseny
Imagen

Avatar de Usuario
ninoecf
Avatar Master
Avatar Master
Mensajes: 1845
Registrado: Sab Oct 10, 2009 4:30 pm

Re: Sobre el escudo del Elche

Mensaje por ninoecf »

Se puede ver la evolución del escudo un poco con fotos de la época

1961

Imagen

1974

Imagen

Imagen

Que sería este cambiando colores y quitando la dama y colocando una matrona.

Imagen

Y luego no sé muy bien donde datar las siguientes, sobre los 60's - 70's

Imagen

Imagen
¡Som, som, som de primera divisió!
Imagen

Responder